Сривът с 69% в Германия удря целия пазар на EV в Европа

Решението да се спрат субсидиите (не само от Берлин) повлече след себе си лавинообразен спад в търсенето на електрически коли в ЕС

Пламен Георгиев,
Audi Q6 etron електромобили зарядна станция

, Audi

Audi Q6 e-tron

О т началото на годината, когато отпаднаха държавните субсидии за покупка на електромобил, Германия бележи огромни спадове, които в крайна сметка се отразиха на общото търсене на електрически коли в целия Европейски съюз.

Доставките на електромобили на най-големия автомобилен пазар в региона са се сринали с 69% през август до малко над 27 000 автомобила, съобщи ACEA. Обратът идва след рязък ръст на продажбите в Германия преди година преди правителството да прекрати стимулите.

Най-голямата икономика в Европа преживява поредица от минитрусове в своето индустриално ядро. Volkswagen Group, най-големият производител на автомобили на континента, се отказа от десетилетен колективен трудов договор и е готов да затвори заводи в Германия за първи път в историята си.

BMW намали очакванията си за печалба (но защото бяха заложили много високи). А производителят на чипове Intel отложи изграждането на планиран завод, за който германското правителство беше заделило 10 милиарда евро субсидии.

„Икономиката на Германия не набира скорост и потребителите, както и инвеститорите се въздържат“, коментира Константин Гал. „Геополитическото напрежение и жестоките конфликти тежат върху настроенията.“

Тъй като правителствата оттеглят субсидиите, търсенето на електромобили спада, като Германия води забавяне в цяла Европа. Пазарният дял на BEV се е свил до 14% в региона през август, което е спад от малко над 15% по това време миналата година, което преобърна стратегиите на производителите.

Тъй като правителствените стимули отпадат в редица държави, потребителите, борещи се с високите разходи за живот, се страхуват да купуват сравнително скъпи електромобили.

В пазарите на ЕС, ЕАСТ и Обединеното кралство регистрациите на нови автомобили са намалели със 17% в сравнение с преди една година до 755 717 броя миналия месец, като има спад и във Франция и Италия.

Спадът при електромобилите излага марки като VW и Renault на риск от солидни глоби, тъй като по-строгите правила на Европейския съюз за емисиите СО2 ще влязат в сила през следващата година.

Обединеното кралство беше единственият голям пазар, където продажбите на EV се повишиха, като нараснаха с 11%.

Renault е сред онези, които призовават Брюксел да има „гъвкавост“ по отношение на целите за EV в светлината на спада и потенциалните разходи за индустрията.

Източник на статията: autonews.com

Германия продажби